Bakalářské programy
Etika a kultura v mediální komunikaci

etikavmediich.cz
Klíčovou dovedností absolventa programu je trvale udržitelná komunikace. Je teoreticky i prakticky připraven k vyhledávání, analýze, interpretaci, prezentaci a medializaci obsahů z oblasti soudobé
kultury, spirituality, religiozity a témat aktuálního společenského diskursu. Je stabilním komunikátorem a mediátorem trvale udržitelné komunikace v oblastech, v nichž lze na základě
historické zkušenosti předpokládat vznik nebo latentní výskyt konfliktních situací. Při komunikaci klade důraz především na její etický rámec a aktivně používá praktických dovedností v oblasti tvorby mediálních obsahů s ohledem na zachování důstojnosti zúčastněných stran. Absolvent bude mít rozvinuté komunikační dovednosti.
Absolvent získá znalosti
- základních koncepcí a problémů etiky jako filosofické disciplíny,
- základních koncepcí kultury, vzniku, zániku a proměny kultur,
- teorie a kontextů médií a komunikace, včetně komunikace v mediálním prostoru,
- dějin kultur a konfliktů,
- světových náboženství, soudobé spirituality a mezináboženského dialogu,
- základů křesťanství a křesťanské kultury v kontextu postmoderního světa,
- problematiky sociální nerovnosti a jejím dopadu na společnost a kulturu,
- a dalších témat aktuálního společenského diskursu.
Dále získá dovednosti a způsobilosti
- komunikovat eticky problematické obsahy,
- reflektovat a zohledňovat etická dilemata a problémy při mediální komunikaci,
- mediálně komunikovat témata z oblastí etiky, kultury, spirituality, politiky apod.,
- odpovědně a s důrazem na kontinuální rozvoj iniciovat vznik mediálního obsahu,
- vytvářet mediální obraz organizace nebo instituce,
- zvládat krizovou komunikaci,
- vytvářet distribuovanou a personalizovanou komunikační strategii,
- zajišťovat integrovanou přítomnost v multimediálním prostoru,
- podporovat a rozvíjet mediální gramotnost ve společnosti.
Absolvent se uplatní jako komunikační specialista v:
- neziskových organizacích,
- náboženských a církevních institucích,
- komerční sféře,
- mediálních domech,
- zařízeních zdravotních a sociálních služeb,
- vzdělávacích zařízeních,
- státní správě a samosprávě