Studenti/ky navazujícího magisterského programu Sociální práce s rodinou se dnes zúčastnili zajímavé integrační akce v Prostějově – jejím smyslem je zapojení klientů chráněného bydlení Charity Prostějov do přínosných a smysluplných aktivit. S ohledem na blížící se Dušičky se jejich první společnou aktivitou stal úklid městských hrobů, kterých má město Prostějov ve své péči necelou třicítku. Jejich pomoc podpořil svou osobní účastí děkan CMTF UP doc. Vít Hušek. Učení se službou je hlavní myšlenka service-learningového projektu, do něhož jsou naši studenti zapojeni.
„Tyto akce jsou obrovským přínosem pro všechny zúčastněné. Bylo úžasné sledovat spolupráci klientů a našich studentů a vnímat, jak obě strany obohacuje. Důležitý je také rozvoj spolupráce univerzity, magistrátu a Charity, která, doufám, nebude pouze jednorázová, ale bude se budovat při dalších společných akcích,“ uvedla dr. Pavlína Jurníčková z Katedry křesťanské sociální práce CMTF UP.
Akce se konala pod záštitou děkana CMTF UP doc. Víta Huška a primátora města Prostějova Františka Jury. Projekt je realizován studenty/kami studijního programu Sociální práce s rodinou pod odborným vedením Mgr. Pavlíny Jurníčkové, Ph.D., z Katedry křesťanské sociální práce CMTF UP. Partnery projektu jsou Cyrilometodějská teologická fakulta UP, město Prostějov, Charita Prostějov a společnost FCC. Dalším počinem bude společné komunitní sázení, které je naplánováno na 16. listopadu 2024.
INFO:
Metoda Service learning staví na tradici dobrovolnictví a podílí se na vzdělávání studentů s pomocí jejich zapojení do „akce“. Tento přístup poskytuje studentům nejen prostor pro službu, ale také možnost pochopení širšího kontextu vybraného problému v návaznosti na vzdělávací cíl jejich oboru a posiluje u studentů jejich roli aktivních občanů. Service learning je odlišný model výuky, jenž se odklání od tradičních přednášek a zaměření se na obsah, který je ukotven v anotaci předmětu. Tato metoda vzdělávání je více induktivní, pracuje se zkušenostmi studentů a jejich zarámováním do teoretických konceptů. Odmítá myšlenku, že student je pouze prázdnou nádobou, která potřebuje být naplněna. Jeho cílem je zažehnout pochodeň spíše než naplnit nádobu (Seifer, C., Jacob, B., 1996).