Tomáš Fürst: Zapomeňte na experty a začněte se dívat na data

Neděle 30. březen 2025, 15:07 – Text: Lenka Peřinová
  • Jak se v našem super složitém světě pohybovat, aby se z toho člověk nezbláznil?
  • Jak si v kvantu informací udělat správný úsudek a nenechat se zahltit?
  • V čem je dobrý koncept pravděpodobnosti?
  • Proč je dobré trénovat umění zdržet se úsudku?

Odpovědi na tyto (a další) otázky nabízí 20. díl z podcastového cyklu VĚDOUSHI: VĚDA PRO VAŠE OUSHI, jehož hostem je matematik a pedagog Tomáš Fürst. Povídali jsme si s ním o psychohygieně skrze správný úsudek a zabrousili jsme k mnoha dalším tématům, například jak jazyk, který používáme, formuje to, co zkoumáme.

Spotify: https://1url.cz/u1yfE

Apple Podcasts: https://apple.co/3FFGINY

Podbean: https://1url.cz/Z1yfF

Tomáš Fürst je matematik a pedagog, který vystudoval matematické modelování na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy a nyní působí na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde se zaměřuje na matematickou analýzu a aplikace matematiky.

Volnou sérii rozhovorů o vědě a o zajímavých myšlenkách vycházejících z vědeckých poznatků a z osobních zkušeností hostů připravuje Institut sociálního zdraví CMTF UP (OUSHI). V podcastech představuje akademiky, vědce a jejich výzkumnou a projektovou činnost.

Další podcasty k poslechu: https://www.cmtf.upol.cz/podcasty


 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)