Fakulta podporuje studium v zahraničí díky programům Erasmus, CEEPUS a stipendia Papežské koleje Nepomucenum. Student může využít i nabídky mezivládních stipendií, stipendií Domu zahraniční spolupráce a Stipendijního programu UP. Předměty získané v zahraničí jsou uznány za předměty studovaného oboru.
Studium v programu Erasmus+
Programu Erasmus+ se může zúčastnit student každého stupně studia (Bc., Mgr. i Ph.D.). Do zahraničí lze vyjet opakovaně v každém stupni studia pokaždé v celkovém součtu 12 měsíců/stupeň. Student si vybírá z partnerských univerzit, se kterými má CMTF smlouvu. Po dohodě s jinými fakultami UP lze vyjet i na jejich smlouvy.
Může se přihlásit vždy v lednu a září skrze aplikaci mobility.upol.cz Důkladně prostuduje stránky partnerské instituce - informace pro přijíždějící studenty (exchange students), a na jejich základě připraví propracovaný motivační dopis v cizím jazyce.
Po přijetí na zahraniční studijní pobyt
Po Vašem přijetí k zahraničnímu pobytu prosím dodržujte následující postup: studijní záležitosti budete řešit na CMTF (studijní plán = Learning Agreement). Účastnickou smlouvu v programu Erasmus+ (vyplacení stipendia, pojištění apod.) budete řešit na Zahraničním oddělení UP (ZO UP) - iro.upol.cz.
Překontrolujte správnost údajů v aplikaci erasmusplus.upol.cz evidující studenty vybrané na studium v zahraničí.
Na internetových stránkách Vaší zahraniční univerzity prostudujte nabídku předmětů a jejich sylaby, a to v jazyce, ve kterém budete studovat. Prostudujte podmínky pro přijíždějící studenty (hledejte pokyny pro International students, Erasmus students, Incoming students, Exchange students apod.).
Na internetových stránkách Vaší zahraniční univerzity vyplňte přihlášku a zašlete jí požadované dokumenty (přihlášku, Learning Agreement aj.).
Studijní plán (Learning Agreement) si stáhnete v dokumentech na stránkách iro.upol.cz.
Předměty vložte do Learning Agreementu.
Do tabulky A vepište názvy zahraničních předmětů, které plánujete navštěvovat. Předměty české, které budete zahraničními nahrazovat, napište v Learning Agreementu do tabulky B.
V tabulce B do sloupce - Form of recognition - zajistěte podpisy garantů/vyučujících jednotlivých českých předmětů, které budete chtít nahradit zahraničními předměty.
Pokud budete chtít všechny předměty uznat jako kategorii předmětu kategorie C, uveďte do tabulky B pouze - kategorie "C" (podpisy vyučujících nejsou nutné). Jako kontaktní osobu uveďte zahraniční referentku.
Do části Responsible person napište svého koordinátora podle katedry (viz výše) a předložte mu ho k podpisu.
Vyplněný a podepsaný Learning Agreement (i záhlaví) doručte zahraniční referentce, která předloží dokument k podpisu proděkanovi a následně Vám jej zašle jako sken a originál osobně předá.
Doporučujeme, abyste si od všech odesílaných dokumentů vždy pořídil/a vlastní kopie pro případ ztráty dokumentů
V praktických záležitostech (Účastnická smlouva pro vyplacení stipendia, pojištění, vyhledání ubytování aj.) postupujte podle pokynů ZO UP iro.upol.cz (záložka - Instrukce pro nominované studenty).
Learning Agreement podepsán zahraniční univerzitou (ve formě skenu) zavěste do IS/Portálu-ECTS-Příloha
Předměty schválené v Learning Agreementu si zadáte elektronicky i do Portálu - záložka Moje studium - ECTS.
Před výjezdem na zahraniční studijní pobyt (září/únor)
Předměty, které budete během Vašeho výjezdu studovat distanční formou (např. Diplomový seminář), si zapište v řádném v předzápise (Informační systém Univerzity Palackého).
Ostatní české předměty (které vyžadují Vaší docházku a nebudou nahrazeny zahraničním předmětem) musí být rovněž zapsány v předzápise a zároveň uvedeny i v Individuálním plánu (pokud je budete plnit po příjezdu)! Žádost o individuální plán podáváte na studijním oddělení CMTF!
Před odjezdem do zahraničí je účastník povinen uvést datum zahájení a ukončení studijního pobytu do svého profilu v aplikaci erasmusplus.upol.cz
Během výjezdu na zahraniční studijní pobyt
Údaje v Portálu musí souhlasit s Learning Agreementem. Jednotlivé kroky, jak předměty zapisovat do IS Portálu obdržíte e-mailem.
Zahraniční předměty se zapisují s kódy zahraniční vysoké školy a před lomítkem se uvede kód katedry, na které student uplatňuje výsledek.
Pokud musíte původní studijní plán změnit během prvního měsíce pobytu v zahraničí (což je více než pravděpodobné), pošlete katederní koordinátorce Changes to the Original Learning Agreement (část Learning Agreementu - tabulky jsou označeny písmeny C a D), popř. společně s tímto dokumentem podobný dokument vyžadovaný partnerskou univerzitou. V e-mailu uveďte jméno vyučujícího předmětu, který Vám změnu předmětu uznává po splnění za svůj předmět a přiložte e-mailovou korespondenci s tímto vyučujícím, že se změnou předmětu souhlasí. Neplatí u předmětů kategorie C.
Pokud jste provedli změny ve studijním plánu (v Changes), tj. změnili jste předměty na zahraniční univerzitě, proveďte změny i v Informačním systému Univerzity Palackého (Portál) - záložka ECTS.
Prodloužení studia na zahraniční instituci o další semestr je možné po dohodě s vysílající a přijímací institucí. Prodloužení s finanční podporou je možné jen v případě dostatečné finanční rezervy ZO UP (Žádost o prodloužení pobytu je nutno zaslat na ZO UP, po-té informovat i fakultní koordinátorku CMTF).
V případě dvousemestrálních pobytů zopakujte studijní a administrativní náležitosti i na začátku druhého semestru.
Splněné zkoušky zapište i s hodnocením doplňte do Portálu - záložka ECTS. A do Přílohy nahraje Transcript of Records.
Po návratu ze zahraničního studijního pobytu
Po návratu odevzdejte do 14 dní referentce pro zahraničí část After the Mobility (Learning Agreement - poslední část) nebo Transcript of Records, tímto bude Váš zahraniční pobyt ukončen v Informačním systému Univerzity Palackého (Portal).
Learning Agreement (kopii) a Transcript of Records (ToR), v němž jsou zaznamenány Vaše studijní výsledky v zahraničí, odevzdejte na zahraničním oddělení CMTF, na jejich základě budou tyto výsledky převedeny do IS STAG do evidenční karty studenta.
Uznání předmětů zkontrolujte v záložce ECTS v Portále UP. Potvrzení o uznaných předmětech (SiToR) - vpravo nahoře v ECTS záložce - vytisknete a předložte na ZO společně s ToR UP zahraniční referentce pro ukončení agendy Vašeho zahraničního pobytu.
Napište jednostránkovou Závěrečnou zprávu o zahraničním studijním pobytu (praktické informace pro další zájemce) a zašlete referentce pro zahraničí.
Nabídka partnerských univerzit, ze kterých si student vybírá podle svého studijního oboru.
Studium v programu CEEPUS
CEEPUS (Central European Exchange Programme for University Studies) je výměnný program pro regionální spolupráci vysokých škol v zemích střední a jihovýchodní Evropy. CMTF je zapojena v síti Bioethics a Media Ethics.
Studenti mohou vyjet na krátké odborné exkurze nebo letní školy. Je to skvělá příležitost získat nové zkušenosti, navázat kontakty a zlepšit se v cizím jazyce. Na Letní školy lze vyjíždět během celého roku. Aktuální nabídky jsou zveřejněny na webu CMTF – AKTUALITY.
Síť Media Ethics podporuje i dlouhodobé pobyty na 3–10 měsíců na University of Vienna. Žádost o stipendium lze podat i jako tzv. freemover CEEPUS na jakoukoli partnerskou VŠ. Pobyt lze využít i k přípravě diplomové nebo dizertační práce.
Stipendium studijního programu Johannes, poskytované prostřednictvím Papežské koleje Nepomucenum, zahrnuje dvousemestrální studium na Teologické fakultě Papežské lateránské univerzity v Římě (TF PUL).
Stipendium zahrnuje ubytování a stravu v Papežské koleji Nepomucenum (září - červen) a kurz italštiny (září). Po přijetí do programu Johannes/jednoletého výjezdu dodržujte následující postup a lhůty:
Prostudujte si důkladně stránky TF PUL, Katalog předmětů, sylaby předmětů atd.
Připravte si v předstihu všechny požadované dokumenty:
Výpis dosavadních studijních výsledků (anglicky nebo latinsky) - na studijním oddělení
Překlad studijního programu Teologie (italsky) - od proděkana pro zahraničí
Originál maturitního vysvědčení (s italským překladem, který může ověřit rektor Papežské koleje Nepomucenum)
Doporučující dopis za CMTF (vyřizuje proděkan pro zahraniční záležitosti)
Doporučení ordináře ke studiu na PUL (v italštině)
Doporučujeme, abyste si od všech odesílaných dokumentů vždy pořídil vlastní kopie pro případ ztráty dokumentů. Nachystejte si šest pasových fotografií pro PUL.
Před výjezdem (červen)
Nahlaste referentce pro zahraničí svůj výjezd (e-mailem). Výjezd bude zaveden do STAGu.
Student si je povinen zajistit zdravotní pojištění do zahraničí. Může využít pojištění UP v Olomouci pro studenty, za které student nic nehradí (je plně hrazeno ze strany UP).
Svůj výjezd nahlásí pojišťovací kanceláři Pojišťovací makléřství BOHEMIA, a.s. Jinak nebude pojištění platné (!).
Student si může v předtermínu (konec srpna) vyjednat novou validační známku na ISIC (IK) - nutno kontaktovat Kancelář Identifikačních karet odd. provozu CVT.
Student může podat Žádost o mimořádné stipendium na zahraniční studijní pobyt, ve které zdůvodní svůj požadavek na finanční podporu. Žádost odevzdá na studijní oddělení CMTF UP.
Během výjezdu
Děkanovi TF PUL předložte všechny požadované dokumenty. Na základě těchto dokumentů budete zapsáni do příslušného ročníku základního teologického triennia a bude vám děkanem sestaven studijní plán v průběhu příslušného akademického roku.
Předměty studijního plánu TF PUL si zadejte elektronicky přes Informační systém Univerzity Palackého (IS Portál) - záložky STAG jiné - ECTS výjezdy. Jednotlivé kroky, jak předměty zapisovat do IS Portálu, záložky ECTS výjezdy, obdržíte e-mailem.
Zahraniční předměty se zapisují s kódy zahraniční vysoké školy a před lomítkem se uvede kód katedry na CMTF, na níž uplatňujete výsledek.
Předměty studijního programu CMTF, které budete studovat distanční formou (např. Diplomový seminář) a předměty vyučované formou blokové výuky (v Římě/Olomouci), si zapište v řádném předzápase.
Pokud jste provedli během semestru změny ve studijním plánu, tj. změnili jste předměty na zahraniční univerzitě, proveďte změny i v IS Portálu.
V případě dvousemestrálních pobytů zopakujte studijní náležitosti i na začátku druhého semestru.
Po návratu
Po návratu vložte Výpis předmětů absolvovaných v Římě (vydané PUL v italštině nebo ze studijního systému PUL potvrzený rektorem Nepomucena), tímto bude Váš zahraniční pobyt ukončen v Informačním systému Univerzity Palackého (IS Portal). Pokud máte certifikát o absolvování jazykového kurzu, popř. kurzů na jiných římských institucích (např. kurz týkající se Fóra interna pořádaný tradičně Apoštolskou penitenciárií), uložte je také. E-mailem o ukončení studia v zahraničí informujte referentku ZO.
Pokud jste některé předměty (distanční nebo blokové výuky) nemohli z organizačních důvodů splnit, vyplňte Žádost o odepsání předmětů a odevzdejte ji Vaší studijní referentce. V Žádosti zdůvodněte svůj požadavek.
Referentka převede studijní výsledky z PULu do IS STAGu tyto výsledky, do Vaší evidenční karty. Uznání zkontrolujte.
V případě získání příslušného počtu kreditů (min. 20 ECTS kreditů/semestr) Vám bude možné vyplatit i druhou část stipendia.
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).